sábado, 17 de marzo de 2007

6.3. Conversió d'espais

A més d'escollir els espais de treball per a cada mode de color, hem d'indicar a PhotoShop que vam desitjar que ens avisi dels canvis que es vagin a produir de canvi de perfil i que ens deixi escollir si desitgem el canvi i en quin sentit. Per a això marcarem les caselles "Preguntar a l'obrir" i "Preguntar a l'enganxar" en l'apartat de "Diferència de perfils" i "Preguntar a l'obrir" en el de "Falten perfils". Si obrim totes les opcions (botó Més opcions) veurem que també podem escollir el tipus de conversió. El quadre de diàleg és com el següent: Hi ha quatre tipus distints de conversió: El *perceptual, el de saturació, l'absolut *colorimétrico i el relatiu *colorimétrico. Els gràfics següents il•lustren els canvis que es produïxen en els colors al passar d'un espai a un altre si les amplituds dels dos són distintes. Aquesta és una representació esquemàtica de com funciona el tipus de conversió colorimètric reajustant els colors: Aquesta és una representació esquemàtica de com funciona el tipus de conversió perceptual al reajustar els colors: Aquesta és una representació esquemàtica de com funciona el tipus de conversió de saturació reajustant els colors:


En el cas de fotografies de la naturalesa diversos autors recomanen el sistema perceptual però la majoria es decanten pel relatiu colorimètric. Ambdós desplacen tots els colors per a mantenir la distància relativa entre els diferents tons que formen una escena. Encara que els colors resultants no són reals, l'aspecte general de les fotografies és més realista. Resumint, si obrim una imatge amb un perfil incrustat distint al de l'espai de treball o una imatge sense cap perfil incrustat, PhotoShop obrirà el següent quadre de diàleg:
Si seguim el consell dels experts hauríem de convertir l'arxiu a l'espai de treball estàndard. Per què? Perquè els perfils associats a càmeres o escàners estan limitats per les característiques físiques dels dispositius mentre que els espais de treball no tenen aquestes limitacions i, per tant, poden ser més amplis i gestionar més colors.

Per tant, durant el procés d'edició de les fotografies, és convenient treballar en un espai el més ample possible, encara que el resultat final es vegi després limitat a un espai encara més estret. Una fotografia editada en un espai ampli sempre tindrà més aplicacions que una editada en un espai reduït. Així doncs, li demanarem a PhotoShop que converteixi la imatge a l'espai de treball.

Ara, en la nostra imatge s'ha substituït el perfil original per l'espai de treball que, a més de ser més ampli, és un estàndard que entenen tots els programes d'edició d'imatges. A partir d'aquest punt, no hauríem de tenir problemes per a compartir les nostres imatges amb qualsevol persona que realitzi una gestió del color adequada.

No hay comentarios: